torsdag 10 februari 2011

Min lilla Saga....

...är hos veterinären, dock bara för att steriliserar men jag är så orolig över henne! Kalla mig mes men hon är ju min lilla bebis. Hon kan inte hämtas fören kl 16.00 idag...buhuhuu...min lilla skatt. Kommer bli tufft att se henne må dåligt sen när hon kommer hem igen. Mot alla odds tvingade jag mig iväg för att lämna henne, mådde skitdåligt och var på väg att kräkas flera gånger, men vad gör man inte? Bilresan gick bra (tack kära pappa för att du körde på mig och min kisse trots magsjukan) hon jamade lite men sen la hon sig och vilade en stund. Väl framme blev hon stressad och kissade flera gånger i buren...älsklingen! När vi kom in och fick träffa veterinären fick hon panik och kloade sig fast vid mig och hade ingen lust att följa med henne....då högg det lite i mitt hjärta måste jag erkänna. Jag som redan mådde skit liksom...hon jamade och skrek när jag sa hejdå....kände mig lite töntig men jag gick därifrån med gråten i halsen...hehe...är lite känslig när det gäller mina djur :) Nu sitter jag mest och hoppas på att allting ska gå bra och att hon kommer hem välbehållen!

Mer uppdatering om det senare.

Magsjukan är ett helvete. Vill bara bli frisk så jag kan vara som vanligt igen med jobbet, stallet och träningen....så himla trist att bara vara hemma och må illa. Andreas sover fortfarande. Hoppas han vaknar snart för jag är i stort behov av lite sällskap nu när Saga inte är hemma...men han är inte direkt sugen på att vara i närheten av mig och det kan jag faktiskt förstå....

Nu ska jag göra ett försök att få i mig något att äta, sen ska jag ringa till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar