söndag 30 januari 2011

Ett nytt och hälsosamt liv...

...ska jag börja leva nu...mitt första steg är att äta nyttigt så idag har jag avnjutit en jättegod cecarsallad med kyckling, supergott och väldigt mättande! Ska också skärpa mig och äta mer frukt och grönt, tror faktiskt att det gör mig piggare så jag orkar prestera bättre på jobbet och fritiden! Jag och Andreas har storhandlat idag och matvagnen bestod mestadels av en massa nyttigheter, känns bra att komma igång...Andreas skulle inte dö av att äta lite gurka eller liknande emellan åt heller, men han anser att grönsaker är giftigt....så det får jag nog behålla för mig själv...mer nyttigt åt mig :)

Borde också röra på mig lite mer så jag har börjat träna lite mer och ta promenader lite oftare...och tänkte köra alkoholfritt på festerna några månader framöver så jag kommer i form lite....har en tendens att bli väldigt lat allt för ofta, blir mest soffmys med sambon och katterna, men nu ska jag först och främst prioritera mitt nya sunda liv...soffmys får komma i andra hand ett tag fram över....nu jäklar, inga mer misslyckanden....är mer peppad än någonsin...måste bli mer noggrann med att äta mellan måltiderna också...en frukt eller så räcker ju....för ofta äter jag igenting mellan jobbet och stallet, och då kommer jag hem vid sex på kvällen (har då inte ätit något sedan kl elva) och är skithungrig och äter då alldeles för mycket....så måste få lite mer rutin på det där...kommer nog tjata mycket om det här i bloggen, men jag måste få skriva av mig för att klara det....jag är ju trots allt väldigt förtjust i godis, vin och snabbmat...så suget lär väl komma snart....så bloggen får bli lite självpepp för mig....

Heja Cissi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar