måndag 31 januari 2011

En aktiv dag!

Idag har jag haft fullt upp! Dagen började med att jag som vanligtvis är äckligt morgontrött slog upp mina blå klockan 05.10 och kunde inte somna om...låg till 05.30 då jag till sist gav upp...klev upp och och fixade frukost, det blev havregrynsgröt som jag tidigare har bestämt mig för att äta varje dag...ingen större favorit men det är nyttigt och jag höll mig mätt länge....sen slog jag igång kaffebryggaren och slog mig ner i soffan och slog på TV´n och zappade runt lite....efter fyra koppar kaffe och ett ex antal amerikanska serier från 90-talet var klockan så pass mycket att det var dax att fixa sig för jobbet....har aldrig varit med om att jag som alltid är så trött vaknar så tidigt och känt mig pigg och utvilad...det var riktigt skönt faktiskt, hoppas nästan att det blir så imorgon också :)

Sen var det dax för jobbet, där var det full rulle och dagen for fort förbi...var noga med att äta mina frukter mellan måltiderna idag (duktig Cissi) och barnen höll mig sysselsatt mest hela tiden! En kul dag på jobbet....

Väl hemma tog jag en kvarts sitta-i-soffan-och-slöa innan det var dax att ta cykeln och bege sig till stallet! Tog en liten ridtur i blåsvädret med Mulle, mockade och rensade huvudet lite på alla tankar som far omkring, att mocka skit är bra på många sätt, ett bra sätt att skingra tankarna och samtidigt få jobba lite med kroppen...väl klar i stallet var det dax för dagens träningspass...idag var det jobbigt, men jag tvingade mig själv att orka lite till och sa till mig själv om och om igen att jag absolut inte fick ge upp som jag har gjort allt för många gånger förr. Denna gången gav jag gärnet och gav allt! Riktigt kul och superskönt!

Sen blev det en liten tur till Ica innan det var dax att fixa middagen. Idag blev det tonfisksallad med keso, pesto och sparris, blev jättegott och jag blev riktigt mätt!

Efter min aktiva dag känner jag att jag har gjort mig förtjänt av att slappa ett tag i soffan, tänker inte göra ett smack mer ikväll, jag har gjort mitt för idag :)

Ska hoppa in i duschen nu och slänga in en tvätt i maskin innan det är sovdax....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar