tisdag 1 februari 2011

Självbehärskning....

Helt plötsligt blev min blogg en typ av "bantnigs-blogg"...inte riktigt meningen men det blir ju lätt så, eftersom det är det jag fokuserar mest på - att komma i form och gå ner i vikt...och för att inte misslyckas ännu en gång måste jag skriva av mig lite i bloggen varje dag för att peppa mig själv lite :) Det blir så svårt annars...men idag har jag genomfört ännu en lyckad dag i mitt "nya liv", har ätit bra mat, skippat en kaka till kaffet samt motionerat en timme ungefär....druckit massor med vatten! Det jobbigaste är nog havregrynsgröten....bläääääeeee....jag avskyr gröt, det liksom.....fastnar i halsen....speciellt när jag inte har sylt till...men jag är som sagt mycket piggare på jobbet och blir inte hungrig vid tio igen så jag märker att det är en bra frukost...efter en vecka eller två har jag vant mig....men en sak har jag upptäckt nu när jag har ändrat mina matvanor är att jag dricker typ 3 koppar kaffe mer varje dag än vad jag brukade vara....tror det är för att hålla allt sug efter onyttigt så långt borta som möligt....men kaffe är inte farligt rent kalorimässigt va? hoppas inte det för jag häller i mig ca 5 koppar om dagen..hehe....


Idag har det varit en helt vanlig dag....vaknade något sent...fick snabba mig med att tvinga i mig gröten och en kaffe innan jag rusade i väg till jobbet...kom i tid i alla fall, tur man har nära till jobbet...tar ju max två minuter att gå, lyxigt värre! Sen kom jag hem, men drog i väg mot stallet direkt, halt som satan ute och jag kunde knappt ta mig fram sista biten...kände mig som en gammal tant när jag med korta steg stapplade mig fram över isen..mockade lite snabbt, bråddade Mulle och gav mig ut i det ruggiga vädret och längtade efter sommaren...sen tränade jag såklart...idag tog det emot som fan men jag tvingade mig själv, är imponerad över min enorma självbehärskning :) Sen kom älsklingen och hämtade mig (det var ju halt som sagt) och vi åkte hem, jag åt en sallad och en apelsin...blev faktiskt mätt...ska ta fram kyckling ur frysen som jag kan blanda i salladen imorgon...måste ha lite proteiner också!

Sen tvättade jag en maskin med kläder och strök lite...tråkigt som bara den men det är sånt som måste göras tyvärr...skönt att få det gjort!

I helgen ska vi dra till Boda Borg, jag, Andreas och några kompisar...sen på kvällen ska jag till Maria på tjejfest, nyktert förstås, alkohol är inte bra nu när jag ska bli smal och snygg....men alla kompisar kommer ju så klart jag måste dit....på fredag ska jag ut och äta med mina föräldrar....ska bli skitmysigt - bara vi tre!



Imorgon är det en speciell dag. 10 år sedan jag fick ett nytt liv här i Kumla....

Nu blir det TV och Facebook - som vanligt innan sängen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar