tisdag 22 februari 2011

Fryyyser!!

Att det ska vara så satans kallt? Jag pallar inte det längre. Jag vill ha sommar, sol och värme. Vintern är ingenting för mig. Hatar när man får frost på ögonfransarna när man cyklar hem - det fick jag ikväll och jag svor hela vägen. Burrburr!

Nog om gnällandet. Dagen idag har varit bra. Arbetsdagen var full med skoj och for snabbt förbi. Veckorna går snabbt nu tycker jag....ett steg närmre vår semester och ett steg närmre till det stora som händer i vår för mig :) Längtar!! Men som sagt.....tänker inte tala om än. Kan bara säga att jag inte är gravid....hehe. Har varit många spekulationer om just det och jag vill bara bekräfta att så är inte fallet.....inte nåra barn än, helst inte före 30! Känner mig fortfarande lite barnslig och omogen...haha.

Sista kvällen som hus och hundvakt. Nog för att det har varit mysigt att bo "hemma" så börjar jag faktiskt längta till mitt hem nu.....min lägenhet, mina saker och framför allt mina två små älsklingar där hemma. Var hemma hos dom en stund efter jobbet.....gav dom mat och kelade lite....och det var hur mysigt som helst så nu vill jag bara hem! Ska städa och göra lite fint efter mig här först så mina föräldrar kommer hem till ett rent hem....inte för att det är direkt stökit men i alla fall :)

Imorgon kommer Maria hem till mig. Vi ska ha lite myskväll med tända ljus och massa kaffe! Ska bli supertrevligt, länge sen det bara var hon och jag!

Andreas är ute och jobbar i skogen hela natten...är lite längtig efter honom, eftersom jag har slutat senare idag och igår har vi inte hunnit träffa varann så jag har inte träffat honom sen i söndags kväll...så lite längtig blir man ju :(

Men som jag sa, veckorna går fort nu så det är snart helg. Då blir det lite fest med arbetskompisarna och på lördag blir det hemmamys.

Jag anser att hemmamys är underskattat - borde göras oftare!

Nu ska jag jag fixa och dona lite här i huset. Bloggar nog mer ikväll om jag inte kommer hem alltför sent!
kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar