onsdag 16 februari 2011

Fixat och donat...

...idag känns det som att jag har fått massor gjort här hemma. känns superskönt! När jag kom hem ikväll satte jag fart att städa och skura hela badrummet och såg till att tvätta lite kläder. När det var rent och fräscht där kände jag för att gå vidare till köket och städa där inne...sen blev klockan nio och jag var helt slut så jag bestämde mig för att fortsätta imorgon...men det var skönt att få det värsta gjort, för det var kök och badrum som var viktigast att få ordning på...så jag är nöjd över att jag fick det gjort...slippa tänka på det....medan jag hölls med det var Andreas iväg och storhandlade...så nu behöver vi inte ha det hängandes över oss heller....

Slocknade i soffan igår och sov underbart skönt. Lite för skönt, för det tog emot att kliva upp när klockan ringde, men det gör det väl alltid? :) Huvudvärk hela dagen på jobbet, men det gick bra ändå, tack vare ett gäng koppar med kaffe!...Grejade med att göra klart sykort till barnen, kul med pyssel! Efter jobbet tog jag cykeln  (i jävla skiiitsnön) till stallet och det blev en hääärlig ridtur (den enda positiva med snöhelvetet är att ridningen utomhus blir riktigt kul!) ute på baksidan av stallet, mycket galopp....det gick undan och både jag och Mulle var glada....Älskar verkligen min hobby....att sitta på hästryggen och bara låta hästen galoppera fortare och fortare är ett utmärkt sätt att rensa huvudet från alla negativa tankar och ev bitterhet eller dylikt....man kan inte bli annat än skitglad av det....en mäktig känsla sprudlar i hela kroppen! En obeskrivlig känsla för er som inte kan, vågar eller vill pröva på det....

Ikväll har jag sett en meningslös men sjukt kul film - Scary movie! Haha, så dålig att den blir rolig! Till kvällsmat blev det en smoothie med banan, hallon och mango samt riskakor....vet inte om riskakor är nyttigare än bröd, nån som vet? jag har fått för mig det så jag äter några ibland för att inte äta mackor varje dag....onödiga kalorier...Jobbigt att hela tiden behöa tänka på vad man äter.....blev sjukt sugen på hamburgare idag. Fast äter jag det är jag ju störd i huvudet, totalt onödigt nu när jag ska gå ner! Men nu kännes det som att viktnedgången har stannat av lite, trots att jag äter nyttigt, håller mig borta från alkohol, godis osv....och så klart försöker röra på mig så mycket jag kan....men jag har ju ändå förlorat ett gäng kg och jag är ju medveten om att efter ett tag så blir det såhär....hoppas jag fortsätter tappa kilon snart bara! Vill bli smaaalare....bläääeeee! Men men...gäller att inte ge upp nu...




Borde göra något håret....vill klippa mig. Men jag tänkte låta det växa lite först...vill ha långt hår igen, det är så himla fint! Men jag har noll idéer på hur jag vill ha det....Förslag?

Insåg just att klockan börjar bli sjukt mycket. Dax för sängen nu tror jag, tar katterna med mig och kryper ner brevid världens finaste...låter som en bra idé....

Nattinatt kompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar