onsdag 9 februari 2011

En slapparkväll...

Idag har jag gjort mig förtjänt av att ligga i soffan hela kvällen och göra "ingenting" :) Dagen började med att jag klev upp kl 06.50(!!!) för att möta upp syster här utanför för att starta dagen med en rask promenad. Insåg till min förvåning att det gjorde hela min dag, det var helt underbart skönt med lite motion så dags på dagen....jag som är vidrigt trött på morgonen....ett under att jag ens kom upp :)

Hade gott om tid på mig när jag väl var hemma igen, innan det var dax att bege sig i väg till jobbet....gjorde i ordning en smoothie med banan, hallon och blåbär, startade kaffebryggaren och slog mig ner i soffan och bara tog den lugnt i en timme, innan det var dax att börja arbetsdagen, en riktigt lugn och avkopplande start! Resten av dagen rullade på bra tycker jag, full rulle som alltid på jobbet :)

Ringde veterinären angående Saga, hon är mitt uppe i sin könsmognadsprocess eller vad man kallar det....hon är sjuuuukt jobbig och har börjat kissa överallt....matte och husse orkar inte med det längre. Så jag fick en tid på torsdag morgon....känns lite jobbigt att lämna bort henne hela dagen....kommer vara tufft att lämna henne där bland en massa människor hon inte känner, mattes lilla tös har aldrig varit hemmifrån :( Inte för att jag tror att hon bryr sig särskilt....mest matte...hehe. Hon ska steriliserar nu. Varken vi eller hon orkar ha det såhär längre....inte Svantegubben heller tror jag, hon bråkar med honom hela tiden, lillkillen får inte en lugn stund!

Kvällen har varit bra, har väl inte direkt gjort nånting alls, och det kan vara skönt det med emellan åt! Vill ha hem Andreas, men han jobbar ju som sagt....


Nedräkningen till Liverpool har börjat...semester med fästmannen känns välbehövligt! Att bara få rå om varann i ett par dagar är precis vad vi behöver! Kommer bli supermysigt!

Imorgon är det onsdag och det innebär födelsdagsfirande av min systers sambo, ska dit med present och äta lite middag med resten av familjen, det är alltid lika kul att umgås med dom....få lite kvalitetstid och bara vara....har ju trots allt världens finaste familj!



Ikväll har jag kört mjukisbrallor och myströja....kände för att bara få vara ikväll....få lite egentid med mig själv och mina fyrbenta vänner här hemma. Imorgon är det en ny dag med nya utmaningar...

Nu är det dax att sluta dom små blå och få lite skönhetssömn så man orkar med morgondagen....klockan rinner iväg fort ibland, såg just att det helt plötsligt blev väldigt sent, men först ett liten samtal till sambon som sitter i en lastbil långt ute i skogen i Sverige nånstans....

Sov gott vänner, hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar