torsdag 3 februari 2011

Längtar till Liverpool!

I mars ska vi resa till Liverpool...jag vill åka nu ju!! Ska bli så himla roligt, min och Andreas första semester tillsammans...kommer bli supermysigt! Bästa av allt blir att besöka Beatlesmuséet, kommer bli helt magiskt...The Beatles är ju faktiskt ett av mina absoluta favoritband....


En annan favorit är Joakim Thåström, han har hängt med mig länge genom livet och jag får aldrig nog av honom. Han må ha knarkat ner sig totalt och ser numera ut som ett jävla vrak, men musiken han framför är  verkligen sååå himla bra...


Jag gillar mycket musik, är inte så fast vid en speciell typ av musik utan har väldigt blandad smak. Favoriten är så klart Thåström, men även Lars Winnerbäck har spelats mkt de senaste 10 åren och har betytt mkt, har sett honom ett gäng gånger och har tyvärr tappat räkningen :) Han är en artist/låtskrivare som jag inte kan få nog av....har till och med gjort en likadan tatuering som han har....ett svart ankare, dock inte på samma ställe...vågade inte sätta den på underarmen utan min sitter längre upp....gjorde den för några år sen men nu i efterhand hade det nog varit ballare att haft den på underarmen...men det är försent att göra något åt det nu...men den är i alla fall tillägnad min lojalitet och kärlek till Mr Winnerbäck...allt han gör berör mig!


Musik överlag är något som alltid har fascinerat mig, jag älskar att upptäcka ny musik och att gå på olika spelningar, musik får mig att känna mig....levande. Kanske låter klyschigt men så är det faktiskt! Det är som att hamna i en helt annan värld liksom...en värld som bara är min. Jag lyssnar helst på musik sena kvällar....Då har hjärnan kopplat bort all stress som har varit under dagen....sena kvällar kan jag sitta här ensam och bara sjunka ner i musiken och bara vara....låta alla texter tala för sig själv och bara vara. För mig är texterna viktiga....en låt som har en meningslös text är ingenting att ha...det kan jag lika gärna vara utan. Jag vill ha en text som berör mig, en text som jag kan relatera till och njuta av, en text som lika gärna kunde ha varit skriven till mig....


Festivaler ligger mig varmt om hjärtat, det kommer jag aldrig att bli för gammal för :) jag är som förälskad i hela konceptet. Folket, campingen, stämningen och det enorma musikutbytet...jag längtar tills jag får åka i väg igen...flera dagar där man inte ägnar sig åt nånting annat än att bara njuta av den tillvaron....så himla härligt!




Jaja, nog om drömmandet nu och tillbaka till verkligheten :) återigen har jag klarat av en dag med nyttigheter och  motion! Imorgon tänkte jag fuska lite för jag ska ut och äta middag med mamma och pappa....men det tycker jag att jag kan få unna mig för jag har endå varit duktig nu! Har varit i stallet på eftermiddagen som vanligt och grejat lite och tog en liten ridtur, usch och fy för det här satans väder....ge mig vår - roligare att rida då!

Nu tror jag att jag ska ta och krypa ner i sängen brevid världens finaste!
Nattinatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar