fredag 18 februari 2011

Fredag!

God morgon!

Helt sjukt, jag vaknade halv sju och var jättepigg....otroligt, jag som oftast snoozar in i det sista och får skynda mig för att hinna! Men idag har jag gott om tid på mig eftersom jag inte börjar fören kl nio...skönt! Har ätit smoothie med banan, blåbär och hallon till frukost - jättegott! Pallade inte med gröten idag och hade bananer som var tvungen att ätas...nu dricker jag kaffe och läser bloggar lite....snart ska jag ta en dusch och frächa till mig lite....ska faktiskt ha ett par jeans på mig idag som inte passade förut! Dom är skitsnygga och jag är så glad att jag lyckades få dom att passa....bra för självkänslan! Prövade dom igår och nu sitter dom perfekt...så nu fick jag världens kick att orka fortsätta kämpa på :)

Ikväll bär det av till Milla och Putte! Känns som länge sen nu och jag verkligen längtat efter dom så det ska bli jättekul....blir lugnt, ingen fest eller så utan bara lite fredagsmys :) Men innan jag och Andreas åker dit ska veterinären komma ut till stallet för Mulle ska vaccieneras....

Resten av helgen ska vi spendera hos mamma och pappa för vi ska vara hundvakt när dom är på semester i några dagar....vi ska bo där från lördag till tisdag....rätt mysigt att sova "hemma" ibland.....
Hela helgen blir rätt lugn....eftersom vi är hundvakter blir lördagen också en myskväll hemma....vi lagar nog nån god mat och ser en film eller så, inte Melodifestivalen...

varför tycker alla att man är knäpp om man inte tittar på det? Jag är så trött på skiten att jag inte orkar engagera mig längre....alla låtar suger, upplägget av tävlingen är kass och i slutänden går det aldrig bra för Sverige ändå. So why bother? Näää....jag ser till att planera in annat på lördagskvällarna för att slippa se det.....när jag var liten var det bättre tycker jag....då var det inte uppdelat i ett gäng deltävlingar hit och dit med en massa röstningar och trams. Då var det en kväll som det handlade om....då blev det ju lite tradition att titta på det....nu tycker jag bara att det är utdraget och tråkigt. Ser hellre "I rymden finns inga känslor" med min älskling sittandes i mamma och pappas skööööna fotöljer....som jag alltid lyckas somna i av nån anledning....som jag sa - det är mysigt att vara "hemma" ibland :)


Nu ska jag börja fixa mig för jobbet....bloggar mer imorgon!
Ha en trevlig helg kompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar