torsdag 24 februari 2011

Sagas tratt....

...Åkte tyvärr på igen :( Hon blev helt svullen på magen där hennes operationssår sitter....fick som en stor "böld" men det varken varade eller vätskade någe....men jag ringde veterinären och vi fick en tid idag....Andreas åkte dit med henne och dom sa att det inte fanns så mkt att göra, trodde att det var en typ av reaktion av styngen eller var det var.....tratten ska sitta på till det har lagt sig....lilla pluttan. Nu ligger hon och Svante här brevid mig och sover.....


....så hon är rätt nöjd ändå....men tratten hatar hon....sötnosen...snart ska det förhoppningsvis vara bra igen!

Igår var Maria här som sagt.  Vi hade riktigt mysigt och tiden bara for förbi. Vi pratade om precis allt och det var hur bra som helst! Hon är verkligen en värdefull vän för mig! Ska ta cykeln till henne nästa vecka nån gång och se film eller så.....det är det bästa med vinter och kyla, alla myskvällar med film och ljus. Eller hur?


Dagen på jobbet har varit lugn och nästan lite seg.....det är ju sportlov nu så många barn är lediga....så det är inte så mycket att göra just nu....men nästa vecka är allt sig likt igen....

Imorgon är det fredag! Älskar fredagar....då ska jag tillsammans med mina arbetskamrater åka och fira vår kollega som fyller 50 år....ska bli kul! Vi brukar ha himla kul tillsammans! Men självklart ska Cissi vara spiknykter....inga onödiga kalorier :)




Nu ska jag lyfta på baken som nästan har klistrats fast i soffan och få lite vettigt gjort här hemma. Ska städa kök och badrum samt tvätta lite kläder....skönt att ha rent och snyggt till helgen :)

Lyxfällan ikväll, går inte att missa!
Ha det fint vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar