lördag 29 januari 2011

Tv-spelskväll!

Ikväll hamnade jag och Andreas hos Jimmy för att hänga med Anton lite och spela tv-spel, själv spelar jag inte så mycket utan hamnade framför datorn i stället :) Bilspel är inte riktigt min grej, korta stunder är det roligt men efter en stund så tröttnar jag. Men det är kul att umgås med vännerna lite!

I förmiddags var jag i stallet och red ut i det soliga vädret med Mulle, fick nästan lite vårkänslor :) Var väldigt härligt, det är det som är bäst med min hobby, att jag får spendera så mycket tid ute i den friska luften....mindre roligt är det när det är snöoväder eller spöregn....då är det inte lika kul att ha häst :) När jag kom hem igen drog jag och Andreas i väg till stan, men vad vi hade missat helt var att stan var fylld av marknadsstånd och det fanns inte en enda parkeringsplats ledig för oss, så vi gav upp och begav oss iväg till Marieberg i stället och tog en lunch som för mig bestod av en pastasallat med parmaskinka och pesto och en kaffe latte - Mums! Har ätit den förr och den är en stor favorit, får inte nog av den! Sen uträttade vi lite ärenden som vi längtat efter att få gjorda. Det var en mysig dag! Han är så gó min sambo!

Imorgon tänkte jag ta hand om mitt hem, måste städa, tvätta och stryka....fixa matlådor till Andreas i veckan....sååå tråkigt att hållas med sånt, men det är skönt att få det gjort innan arbertsveckan drar igång. Då vill jag slöa i soffan om kvällarna med kissekatterna och helst inte göra något alls :) Så det är lika bra att ta tag i alltihop imorgon...skönt när det är gjort!

Saga är jobbig, hon har just blivit könsmogen och vill hemskt gärna gå ut och "hälsa" på alla hankatter som finns utanför vår lägenhet....hon skriker konstant...jag blir tokig på det....vi ska ta tag i det, får ringa veterinären för jag får banne mig ingen sömn om nätterna...lilla gumman, det är lite synd om henne faktiskt...han kan knappt sova eller äta, lilla snuttan!

Nu ska jag facebooka lite, sen ska jag vara lite social med grabbarna!

Ha en trevlig helg allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar