tisdag 7 december 2010

Köpt böcker idag!

Var så himla trött på dom jag har, alla är ju lästa! Så jag hade beställt tre böcker av en kollegas barn som sålde jultidningar:

  • Casanovas kvinna av Åsa Hellberg
  • Om det så skulle kosta mig livet av Margaretha Sturesson
  • När ingen annan ser - Duncan Fairhurst
Den sistnämna började jag läsa idag på min rast på jobbet. Den var omöjlig att lägga ifrån sig! Den handlar om en pojke som blir utnyttjad av sin far. Verkar vara extremt gripande, en riktig "gråtbok". Alla tre böckerna är verklighetsbaserade, läser enbart böcker som är tagna från det verkliga livet. Kan inte läsa "påhittade" romaner...inget för mig. Jag vill ha gripande skildringar från verkliga personers livsöden. Då är det något att ha, annars kan det vara!

Ska faktiskt läsa lite nu så fort jag bloggat klart för jag måste få läsa liiiite till innan jag somnar, ska ta med den till jobbet och läsa på rasten - I love it!

Dagen i övrigt har varit lugn och behaglig. Red ut med Mulle efter jobbet. Väldigt mysigt, sen ägnade jag mig åt lite stallpyssel och sådant..sånt är bra för välbefinnandet ibland - att bara få vara!

Sen kom jag hem till världens finaste sambo och hade lite kvalitetstid med honom...det är så underbart att ha någon att komma hem till, min fina pojkvän...jag har en väldans tur som har just honom. Ibland tänker jag inte på det, men det är så härligt att komma hem och sätta sig i soffan tillsammans med nån man tycker så mkt om och bara vara...att ha någon att prata om allt och ingenting med och skratta ihjäl sig med emellan åt. Det är lyckan i livet.

Och dom där jävla lussebullarna har fortfarande inte blivit bakade. Skärpning Cecilia. Jag SKA göra dom...gärna innan jul...hehe....hm. Typiskt mig, stora planer med lite gjort....

Nu blir det att krypa ner i sängen brevid med snarkande sambo med katterna och min nya bok.

Sov gott vänner..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar