torsdag 2 december 2010

Kallt!!

Jag pallar inte vintern.....denna kyla gör mig tokig. Vill ha sol, sol, soooool och massa värme....suck, ett helt halvår kvar tills festivalbiljetten är köpt och man drar fram campingstol och tält och glassar i en vecka. Längtar!! Får tänka på Camp Random - världens bästa festivalcamp, för att överleva skitvintern.

Det enda roliga i december är julafton, min födelsedag och nyår. På nyår ska vi förhoppningsvis ha fest om planerna går som jag vill.....yeeeii!

Har haft en intressant kväll måste jag säga....har haft heta disskusioner på facebook som slutade på ett helt annat sätt än vad jag trodde....och det är alltid lika spännande! Fick en ny bekantskap som jag inte trodde jag ville blir bekant med eftersom allt började med att vi var sjukt osams med varann pga åsikter....men allt slutade bra och nu skrattar jag mest åt det...

Imorgon har jag tänkt att jag måste baka!! Måste ha pepparkakor och Lussebullar i helgen ju...hade ju inget adventsfika på 1 advent så nu måste jag fixa det...gäller bara att komma igång.
Men jag funderar på om jag ska göra det på lördag i stället....hm. Det vore ju kul att dra på lite julmusik och baka tillsammans med Andreas....blir roligare då....så det blir nog så i stället.

Mulle fick nytt täcke av mig idag....ett vintertäcke  med fodrad hals...ett grönt. Han vart sååå fin. Min fina lilla häst....han ska ju inte frysa ju....

Har nån sett julkalendern? hade bestämt mig för att se den idag men så blev inte fallet, missade den såklart....men gammalmodig som jag är säger jag att det var bättre julkalender förr....Mysteriet på Greveholm var riktigt bra skit....vill se det igen....

Nu blir det sänger....trött som jag vet inte vad.
Så nu går jag och katterna och lägger oss och väntar på att Andreas ska dyka upp från jobbet nån gång imorgon bitti.

Natti natti kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar