onsdag 8 december 2010

Slött idag...

...har inte fått mycket gjort alls idag efter jobbet....hade stora planer som alltid med nej...slängde ihop en skitgod wok trots min slöhet, blev mkt gott! Så nu har Andreas matlåda veckan ut för det blir massor med mat. Har alltid en tendens att göra mat för en hel familj även fast vi bara är två....tur att Andreas gillar min mat så den äts upp i alla fall. Han brukar uppskatta mina goda matlådor :)

Kommer aldrig glömma den första måltiden jag lagade helt själv utan hjälp av mamma och pappa. Det var i min etta, jag hade precis flyttat hemifrån och skulle fixa spagetti och köttfärssås...insåg då att mina matlagningskunskaper lös med sin frånvaro för det smakade rent ut sagt SKIT. Haha, jag hade kryddat helt fel och det smakade nästan....bränt skulle jag vilja säga. Det blir så när man aldrig lyfte ett finger för att engagera sig i att lära sig laga mat när man bodde hemma. Så första månaderna i egna lägenheten levde jag på grillkorv, varierade måltiderna med att ha antingen pasta, pulvermos elller pommes till....haha, inte klokt att jag kunde stå ut med den maten...Nu förtiden har jag ju lärt mig en hel del i köket och ser mig själv som rätt så duktig och har nu väldigt svårt att göra just grillkorv till middag. Kan bli sjukt sugen på tunnbrödsrulle ibland....men enbart grillkorv är inget som jag gärna gör....dåliga minnen :)

Idag för övrigt har varit bra....sjukt trött i morse som alltid, men jag hade en lugn dag på jobbet så den gled snabbt förbi....hade inte alls bråttom i stallet idag utan tog det jävligt lugnt och nöjt av hästdoften och atmosfären...varför hålla på att stresssa för? Helt onödigt anser jag....hade ju som sagt en "slödag" idag....


Snart blir det sängen, ska fortsätta läsa min nya bok som jag skrev om igår...är helt fast i den!

Svante och jag har haft lite mys ikväll...Saga ligger nog inne hos husse och sover redan...hon är husses flicka hon...

Jag och Svantegull ikväll:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar