måndag 30 augusti 2010

La ner min Facebook...

Igår fick jag ett galet infall och stängde ner min Facebook-sida....ångrar mig inte, för jag blev så himla trött på det...Utan den kanske jag tar tag i andra saker som är viktigare i livet! Känns lite galet gjort men jag tror jag gjorde rätt :) Vi får se om abstinensen efter sidan kommer tillbaka, hehe....

Idag hade jag och Andreas lite kvalitétstid med varann, vi åkte till Viaspåret och gick 5 km tillsammans. Det var mysigt att samtidigt som man fick lite motion också få lite tid för varann utan TV och dator som gör att man inte umgås på samma sätt. Riktigt trevligt, och nyttigt, i alla fall för min del...jag går gärna ner 10 kg!
När vi kom hem gjorde han i ordning pasta med ost och svampsås och jag vart sjukt sugen på sallad, så det smakade fint!

Jag hade några tuffa dagar, men nu vet jag att den enda som kan ändra mitt liv är jag själv, så jag ska försöka att vakna varje morgon med en sund och positiv inställning och utgå ifrån att göra varje dag till någonting bra! Jag tror därför att det var en bra idé att ta bort Facebook, för jag blev som beroende, det tog upp mycket av min tid i livet i stället för att ta vara på det jag har i livet. Jag tänker ta nya tag och leva livet....för det är vad jag vill, man missar så mycket annars.

En annan sak, Andreas och jag skrev kontrakt på, att om jag kan sluta snusa, ska vi åka på en utlandsresa tillsammans! Nu har jag lovat, och det låter ju underbart med en semester tillsammans med honom, bara vi två, men det kommer bli en tuff kväll imorgon när suget kommer.....ojojoj. Fast jag har bestämt mig, vill leva hälsosamt!

Nu är jag sjukt trött, blir nog sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar