onsdag 13 oktober 2010

Jag blir...

....förvirrad. Hur vet man vad som är rätt och fel i livet? Om man gör ett livsviktigt val i livet, hur vet man då att det i framtiden kommer vara det rätta? Jag hatar val. För det slutar alltid med att jag sitter som ett efterblivet fån som varken vet ut eller in...Jag vet inte hur man gör när man ska välja rätt. För jag har valt fel allt för många gånger. Jag vet ju att val man gör idag kan komma ikapp en om ett år eller två och ångrar man sig då är det försent. Så det gäller att tänka både en och två gånger innan man bestämmer sig för nånting.


Hur kommer det sig att jag alltid ska börja tänka en massa djupa och filosofiska tankar sent på kvällen när jag borde ligga i sängen och sova?


Jag har så mycket tankar och känslor som jag måste få ur mig men jag har liksom inte....hur ska jag säga?....tid att att tänka eller känna dom på dagarna för jag har så himla fullt upp jämt.


Jag borde göra nåt med livet, med mina drömmar jag en gång hade. Varför slutade jag drömma? Varför sitter jag här som en idiot och accepterar att jag inte blir det jag ville bli?


Jag tror att allt handlar om att jag är rädd. Jag vågar helt enkelt inte ta tag i det jag egentligen vill för jag är rädd att misslyckas. Att jag ska välja fel. Det måste bli ändring på det.....gärna nu.


God natt kära vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar