lördag 30 oktober 2010

Min älskade katt Stina...

...Finns tyvärr inte längre....hon rymde ut ur lägenheten tidigt i torsdags morse...fick ett samtal från en snäll kvinna som hade hittat henne liggandes död på vägen utanför oss. Så jag är trots allt glad att jag hade halsband på henne där det stod mitt telefonnummer...
Har inte haft ork att blogga eller göra nånting alls för jag har varit så ledsen. Det var hemskt att se henne ligga där alldeles blodig och med brutna ben....ringde pappa så han fick komma och ta bort henne därifrån för jag kunde inte lyfta upp henne och lägga henne i en påse....det högg i hjärtat när pappa stoppade ner henne.....hon var helt lelös i kroppen....mitt lilla hjärtegull. Hon blev bara sex månader. Kommer alltid sakna henne. Saga var jätteledsen hela den kvällen....hon gick och letade efter henne :(

Så vi fick leta rätt på en ny kattkompis till henne så hon får lite sällskap när vi inte är hemma.
Vi hittade Svante. En urgullig liten Norsk Skogskatt blandat med Bondkatt på 12 veckor...Vi hämtade honom igår och allt går kanonbra. Saga var något reserverad till en början, men idag har det gått jättebra! Hon tvättar honom och busar lite....

Så jag tror trots allt att det kan bli bra. Lilla Svante är riktigt underbar!



Stina kommer alltid finnas kvar hos oss, vi fick ett jättefint ljus av min syster som vi ska tända varje kväll och tänka på henne. Det är Stinas ljus. Men vi är så glada över lilla Svante, en riktig sötnos!

Vila i frid lilla Stina, matte kommer aldrig glömma dig och jag kommer alltid älska dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar