torsdag 21 april 2011

Påsklov!

Äntligen fick även jag lite ledigt. Känns välbehövligt kan jag säga, ska verkligen se till att njuta men inte minst ta en lång sovmorgon imorgon och äta frukost tillsammans med Andeas. Vi ska ha en liten fest här hemma imorgon också....kommer inte jättemycket folk men några stycken. Vi ska äta och dricka lite gott och kanske spela något kul spel. Den enda som inte kan komma är Putte för han ska jobba och et är lite synd...Måste fundera lite på vad jag ska bjuda på bara. Laga mat är såå tråkigt, men det kan ju vara trevligt att ha något att bjuda på när man bjuder hem folk!

Idag har vi haft påskfirande på jobbet. Dagis kryllade av små påskkärringar och påskgubbar. Fullt ös hela dagen. Vet inte hur många påskbrev jag har fått..väldigt fina!

Har köpt lite nya grejer från Orriflame förresten! Måste ju få ordning på min träliga hy jag har fått under vintern så senaste månaderna har jag kurerat den lite. Beställde ju för ett tag sen jättebra ansiktsmasker från Orriflame som jag har använt 1-2 ggr i veckan och det har verkligen gett resultat! Min hy tycker inte om vinter och kyla så det var nödvändigt...så idag kommer ytterligare lite saker som jag beställt (skrev ju som sagt i förra inlägget att jag är en riktig jävel på att spendera pengar på skönhetsprylar....)

 Har köpt en ansiktrengöring, en dagkräm och en ögongel....tro det eller ej men jag har fått panik över min ålder (ja faktiskt, inget att skratta åt) och den där ögongelen ska "lyfta upp lite" runt ögonen för jag börjar se spår av en rynkor där....så det var faktiskt nödväntigt! Har ju börjat inse att jag snart närmar mig 25, buhuhuuu...Köpte även bodylotion....alltid bra att ha hemma!

Så när jag kom hem började jag med att tvätta ansiktet med rengöringskrämen....kändes frächt! Sen la jag på en peel-off ansiktmask, alltså en mask som lägger sig som en klistrig hinna över ansiktet som du sedan drar bort efter 20 minuter. Efter det smorde jag in ansiktet med dagkrämen och sedan kletade jag på lite ögongel (hejdå jävla rynkor, haha) och nu är jag len och go som ett litet barn! Lyckat köp...Kommer ha perfekt hy till sommarn när det är dax att sluta använda brunkräm och puder...
Cissi är nöjd.

Tänker köra det där "schemat" varannan dag om det är okej? Så varannan dag skriver jag ett vanligt inlägg och varannan ett inlägg enligt schemat...tror det blir bra!

Nu har jag inte tid med detta längre. Ska fortsätta läsa min nya bok. Den är svår att lägga ifrån sig....

2 kommentarer:

  1. Det är väl mycket synd att jag icke kan komma :d // Putte

    SvaraRadera
  2. Ja,vi saknar ju dig....eller jag saknar dig bara liiiite... :)

    SvaraRadera