tisdag 22 mars 2011

Det sägs att...

...den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Men jag har väntat jävligt länge nu och jag vill att det ska bli Maj nu på en gång. Det kommer bli den bästa månaden i mitt liv och jag vill inte vänta längre. Jag kan inte vänta längre för jag blir tokig. För er som inte vet vad som händer då får fortsätta klura på vad jag pratar om för det är en hemlis för er....Ni kommer märka av det så småningom. Jag längtar så jag spricker. Men om åtta veckor.....då jävlar blir det stora förändringar i livet.....Yeeeiii!!

Dagen idag har varit en bra dag. Vaknade halv åtta, tidigt enligt mig som är död på morgonon, trött som fan gick jag upp för jag var tvungen att fixa håret. Kastade mig över kaffebryggaren, hällde i mig två koppar på fem minuter....sen var jag vaken nog för att orka snygga till mig innan jobbet. Väl framme på jobbet hade jag inget annat alternativ än att vakna för där var det full rulle! Vi var ute och lekte i geggan hela förmiddagen och jag mådde skitbra i det härliga vädret. Ge mig mer vår!

Efter jobbet åkte jag och min mor in till Örebro för att uträtta ett litet ärende sen var det dax för hästen att få sin dagliga skötsel. Leran har vistat sig i hagarna nu och han hade gillat den lika mycket som barnen på dagis hade gjort tidigare under dagen. Han var helt täckt av lera så det tog en liten stund att få ren honom innan vi kunde bege oss ut på en liten ridtur. Alltid lika härligt att ha häst när det är blött och lerigt ute :)

Sen drog jag mig hemåt till två katter som satt i hallen och väntade på mig. Svante gör mig galen. Han måste till veterinären omgående och kastreras. Han jamar och skriker som en galning. Låter precis som Saga gjorde innan hon steriliserades.....Jag orkar inte...så himla störande när han skriker hela jävla tiden...men men...han är liten och söt ändå. Men något måste göras åt saken snarast. Annars får jag psykbryt!

Snart är det dax för sängen. På morgondagens schema står framför allt träning!! Har varit alldeles för förkyld och krasslig i halsen för att orka med att träna men nu äntligen känner jag mig stark nog för att orka motionera som vanligt igen! Sen måste jag ta tag i mitt hem lite grann och städa.....tråkigt som fan men det måste göras.....och den där jävla tvätten tvättar inte sig självt så.....ja, jag har lite att greja med imorgon.

TV en liten stund till. Sen sängen.....eller kanske att jag somnar i soffan ikväll? Brukar ibland göra det för att jag inte ska känna mig så ensam i stora sängen när Andreas jobbar om nätterna....Lutar nog mot att det blir så ikväll..

.....om bara Svante kan ge sig nån gång...
SUCK!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar