onsdag 2 mars 2011

Nöjd med "nya livet"...

Alltså, jag är så jävla nöjd över att jag äntligen tog tag i mitt liv och ändrade på alla dåliga vanor, att jag ändrade min kost och började motionera mera är det klokaste beslutet jag tagit på länge!

Men ikväll i köket, när det var dax för kvällsmat var jag sjuuuukt sugen på en massa onyttigheter och började grina...haha, lite känslig kanske? Men när jag hade grinat klart en stund så gav jag inte upp utan höll mig till det jag hade bestämt - en smoothie med banan, blåbär och hallon!

Det var första gången sen jag började med att ändra på matvanorna som jag verkligen kände ett sug efter annat....nu i efterhand kan jag ju skratta åt det men just då var det skitjobbigt och jag tyckte själv att det var hemskt synd om mig....haha.

Nu sitter jag mest och är himla stolt över att jag inte lät suget vinna utan att jag höll mig till det nyttigare alternativet....för så fort jag hade fått lite i magen och började prata lite med Andreas om något helt annat gick det över....och nu är jag inte sugen på att äta nånting alls.

Jag är så himla stolt...haha! Jag har väldigt lätt att ge upp nämligen så det var stort för mig....

En sak som är jävligt bra är att vi bor utanför Kumla, vilket innebär att det är långt till affären eftersom jag inte har körkort....så när godissuget kommer över mig skiter jag i det för att jag är för lat  för att tycka att det är värt en cykeltur i snö och motvind för att få den där chokladen....

Värre var det när vi bodde inne i kumla...då hade vi Ica rakt över gatan...då blev det lite för mycket godis! Så att bo på lite avsides är en stor fördel för mig!


Nu ska jag se om det något bra på TV, om inte tar jag med mig katterna och går och lägger mig!
Ha det bra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar