tisdag 8 mars 2011

Sliten i kroppen och knoppen...

...men humöret är som alltid på topp! Har just avnjutit en kycklingsallad till (sen) kvällsmat. Riktigt gott - jag älskar verkligen kycklingsallad, skulle kunna äta det varje dag....men det är ju som sagt viktigt med allsidig kost så.....näeee....

Har ett jäkla städryck idag. Tog en liten paus för matintag och och dagens blogginlägg. Viktiga saker....hehe. Ska strax sätta fart att göra rent mitt sopskåp för det luktar.....hm ja.....inte gott direkt. Cissis bästa vän heter Klorin så jag tänkte greja med det så fort jag är klar....som vanligt måste jag väl tvätta lite också...bläääe. Hatar tvätt. Men det är fräscht med rena kläder som luktar sköljmedel....Love it!






Snygg och fräsch efter stall, ridning och träning.....inte? Nej jag vet.....borde duscha :)

Fick en önskan av Emma att berätta om hur jag gör för att gå ner i vikt och det kan jag tala om för dig!
Jag gör inget speciellt egentligen...äter vanlig mat (undviker bröd och pasta, kaloribomb!) men tar mindre protioner och massor med sallad och grönsaker!! Ser alltid till att äta två frukter om dagen, en på förmiddagen och en på eftermiddagen....för att minska suget som lätt bidrar till småätande. Starten på dagen består alltid av havregrynsgröt.  Inte särskilt god frukost, men det är en bra och sund frukost eftersom du inte blir hungrig igen efter två timmar.
Undviker så klart godis, snacks, läsk, alkohol m.m..

...och så klart det viktigaste av allt....drick massor med vatten!

Jag ser till att försöka röra på mig en timme om dagen, med promenader och/eller konditionsträning med effektiv kaloriförbränning. Jag kör mest på en så kallad crosstrainer (lånar mammas, hihi) och det är en lättsam men effektiv träningsmaskin, men har man inte tillgång till gym så tror jag faktsikt att en timmes promenad om dagen ger ett himla bra resultat det med :) Så kör på Emma, och lycka till, hoppas du nöjer dig med mina tips....håll mig gärna uppdaterad! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar